Bu blog UML
(United Modelling Language,
Birleştirilmiş Modelleme Dili) görselleştirme yöntemleriyle yazılım
modellemesiyle ilgili bilgiler sunuyor. Başlangıç aşamasında, ve sanırız epeyce
uzun bir süre için de konunun özünü en iyi kapsadığını düşündüğümüz kitaplardan
alıntı ve özetlerin bir derlemesinden ibaret kalacaktır. Bunda bir sakınca
görmüyoruz; yazılım modelleme bir veya daha fazla kaynaktan ezberleme yoluyla
kalıcı bilgiler edinerek uygulamaya geçebileceğiniz bir konu değildir. Temel
prensipleri özet ölçüsünde öğrenir ve gerçek veya kağıt (üzerinde bazı yazıcı
aletlerle kalıcı izler bırakabileceğiniz ince bir selüloz tabakası) üzerinde
kalmış bir yazılım geliştirme ortamında uygularsınız. Bu blogun sunduğu
derlemelerin, siz ara sıra göz attığınızda uygulamalarınızla ilgili yeni bakış
açıları kazandırmasını umuyoruz.
Eklemeler
yapıldıkça bu blogdaki derlemeler belki düzensiz bir görünüm alacaktır, ama
temel amacımız aynı kalacaktır: Sistemlerin nesneye yönelik, yani gerçek
hattaki nesnelerin bir birleşimi olarak analiz edilmesi ve sistemleri yönetecek
yazılımların da yine nesneye yönelik, ama bu kez bu gerçek nesleri temsil
edecek yazılım nesnelerinin bir birleşimi olarak tasarlanması.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder