28 Haziran 2015 Pazar

Giriş

Bu blog UML (United Modelling Language, Birleştirilmiş Modelleme Dili) görselleştirme yöntemleriyle yazılım modellemesiyle ilgili bilgiler sunuyor. Başlangıç aşamasında, ve sanırız epeyce uzun bir süre için de konunun özünü en iyi kapsadığını düşündüğümüz kitaplardan alıntı ve özetlerin bir derlemesinden ibaret kalacaktır. Bunda bir sakınca görmüyoruz; yazılım modelleme bir veya daha fazla kaynaktan ezberleme yoluyla kalıcı bilgiler edinerek uygulamaya geçebileceğiniz bir konu değildir. Temel prensipleri özet ölçüsünde öğrenir ve gerçek veya kağıt (üzerinde bazı yazıcı aletlerle kalıcı izler bırakabileceğiniz ince bir selüloz tabakası) üzerinde kalmış bir yazılım geliştirme ortamında uygularsınız. Bu blogun sunduğu derlemelerin, siz ara sıra göz attığınızda uygulamalarınızla ilgili yeni bakış açıları kazandırmasını umuyoruz.


Eklemeler yapıldıkça bu blogdaki derlemeler belki düzensiz bir görünüm alacaktır, ama temel amacımız aynı kalacaktır: Sistemlerin nesneye yönelik, yani gerçek hattaki nesnelerin bir birleşimi olarak analiz edilmesi ve sistemleri yönetecek yazılımların da yine nesneye yönelik, ama bu kez bu gerçek nesleri temsil edecek yazılım nesnelerinin bir birleşimi olarak tasarlanması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder