10 Kasım 2015 Salı

Gayrimenkul Kayıt/Takip Sistemi

   Bu örnekte bir emlak şirketinin ev ve arsa alış, satış,kiralama işlemlerini koordine eden bir sistem yapmaya çalışacağız.

  
 Amacımız,  müşterinin istekleri doğrultusunda ona en uygun hizmeti verebilmek adına Satış, alış ve kiralama işlemlerini yapabilen, işe göre hizmet bedelini hesaplayan bir modelleme oluşturmak.

Kullanım Durumu Şeması


Talep Al Aktivite Şeması



Talep al şemasında, gelen müşterinin ne yapmak istediği sorgulanır ve seçimine göre yol izlenir. Satış yapmak isteyen bir müşterinin önce bilgileri veri tabanına kaydedilir. Ardından gayrimenkulünün bilgilerini veri tabanına kaydettikten sonra, gayrimenkule talep varmı diye kontrol edilir, talep var ise alıcıya haber verilir, yok ise beklemeye alınır. 

 Alış işlemi yapılacaksa  gayrimenkul bilgilerini iste, bilgilere uygun gayrimenkulü arama işlemini gerçekleştirdikten sonra uygun var ise, müşteri bilgilerini al veri tabanına kaydet. Alıcıyla iletişime geçtikten sonra uygun ise, gayrimenkulü satın al. kontratı hazırladıktan sonra, komisyonu hesapla ve alıcıyı muhasebeye yönlendirdikten sonra işlemi sonlandır.

Kontrat Yap Aktivite Şeması
Kontrat yap aktivite şemasında gayrimenkul bilgilerini veri tabanından alarak satış işlemi gerçekleştirecekse, gayrimenkul takip sisteminden komisyon hesaplanarak müşteri muhasebe deparmanına yönlendirilir. ve işlem sonlanır. Alış işlemi yapılacaksa, kontrat hazırlanır ve taraflarca imzalanır. Satın alma bedeli tarafa iletildikten sonra işlem sonlandırılır.

İletişim (Müşteriye Haber Ver) Aktivite Şeması

Gayrimenkul takip programına iletilen gayrimenkul bilgisi ile müşteri isteklerinde bir eşleşme oldugunda müşteriye ,gayrimenkul takip programı; E-posta, sms ve arayarak ulaşmayak çalışacak. Müşteriden gelen cevaba göre ya gayrimenkul gösterilecek yada müşteri sonraki eşleşmeye kadar beklemeye devam edecek. 
Müşteri Bilgileri Al Aktivite Şeması

Müşteri bilgilerini al şemasında gayrimenkul takip programı aracılığı ile müşterilerin bilgileri veritabanına kayıt edecek ve gerektiginde güncelleyebilecek. Daha Sonra eklenen müşterilerin isteklerini veri tabanında arayıp sonucu elemana iletecek. Elamanın kararına görede müşterileri ile iletişime gecilebilecek.

Gayrimenkul kayıt - takip sistemi müşteri ile olan etkileşimi hızlandırma, müşteriye güncel ve dogru bilgi iletme ve bilgileri bilgisayrlı sistemlere kayıt etme gibi avantajları saglayacaktır.

Grup Üyeleri:
Mesut GÜLAL 13-701-017
Murat ARSLAN 13-701-011
Ali DUT 13-701-019

5 yorum:

  1. "Emlak" diye bir sistem olmaz. "Emlakçılık" bile fazla geniş bir ad olurdu. Başlığın kapsamı biraz daraltılmalı. Ayrıca,açıklama iki paragraf olsa ve kimin bu sistemi ne için kullanacağı özetlense fena olmaz.

    YanıtlaSil
  2. Başlıkta "alım-satim" denmiş, "kiralama" eksik kalmış. Ayrıca tarif edilen sistemi kullanacak kişiler alım-satımı kendileri yapmayıp, tarafları buluşturan aracılar olacaklar. Piyasada anlaşılacağı şekilde, "Emlakçı Büroları için Kayıt/Takip Sistemi" gibi bir başlık uygun olurdu.

    YanıtlaSil
  3. Ara Sınav (blog) değerlendirmesi:

    1) Kullanım durumu şemasının önerilen programlardan biriyle tasarlanması daha iyi olurdu.
    2) Müşteriyle iletişim gerektiren tüm kullanım durumları (içinde "Müşteri" sözcüğü olanlar kesinlikle) Müşteri aktörüyle ilişkilendirilmeliydi.
    3) "Müşteriye e-posta yolla" iletişim gerektiren bir kullanım durumunun bir adımı olabilir ancak. Maalesef bir aktivasyon şemasında gözükmesi gereken bu adım ayrı bir kullanım durumu olarak gösterilmiş.
    4) Müşteri aktörü yerine Satış/kiralama durumları için satıcı/alıcı/kiracı/ev sahibi vb. aktörleri konabilir. Müşteri aktörü sistemi kullanan aktör olarak kalır, ama yapılan işleme göre, bazen satıcı, bazen alıcı, kiracı, ev sahibi rolünde olacaktır. Bu ek aktörler bu rol değişimlerini yansıtacaktır.

    GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ: 70

    Final değerlendirmesinden önce öneriler:
    1) Kullanım durumu şemasını yeniden düzenleyin, ama bu düzenlemeleriniz hali hazırda kafamda belirlenmiş olan ara sınav ortalamasını değiştirmeyecek.
    2) En az üç adet aktivite şeması olmalı.
    3) e-posta adımı gerekli olduğu kullanım durumlarının aktivasyon şemalarında bir adım olarak gözükmeli.

    Bunlara dikkat ederek düzenlemeler yapın.

    YanıtlaSil
  4. Final Ön Değerlendirme Yorumu:
    1) Kullanım durumu Şemasında kesikli çizgiler alt kullanım durumları içindir. Aktörler ve kullanım durumları arasında olmazlar.
    2) Aktivite Şemaları ilgili Kullanım Durumu Etiketiyle adlandırılmalı (yani "Kontrat Yap" gibi)
    3) Müşteri iletişimi adım olarak gösterilmiş ve onun bir aktivite şeması eklenmiş. İyi, güzel, ama herkesi e-posta adresi olmaz. SMS veya telefonla arama gibi altermnatif akışlar olmalıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediklerinizi dikkate alarak gerekli değiştirmeleri yaptık.

      Sil