Kullanım Durumu Şeması
Aktivite Şeması
Tır-Sürücü Kirala Aktivite Şeması
Bu şemada ana bilgisayar üzerinden veri tabanına kaydedilen hizmetin, kiralama departmanı tarafından, veritabanından çekilen talebe ulaşılmasıyla oluşan şemadır.Hizmeti veritabanına kaydetmek gidip tek tek diğer elemanları bilgilendirmekten ve kiralama ihtiyacını haber vermekten daha hızlı.Ayrıca hizmete ulaşması gereken birden fazla eleman var ise aynı anda öğrenmelerine olanak sağlıyor.Sürücü ve/veya tır talep edilmesiyle leasing yada sürücü bulmayla işe başlıyor.Eğer sürücü bulmuşsa sadece o iş için mi kiralanmak isteniyor yoksa sürücü açığı oldugu için mi kiralanmak isteniyor ilk olarak onu belirliyor.Tek işlik ise anlaşma yapıp ücretin yarısını hemen ödüyor kalanınıda iş bitiminde elden ödeme yaparak ödüyor.Tek işlik değil ise yine anlaşma yapıp başka işlerdede kullanmak için sürücüyü maaşa bağlıyor ve çalışan yapıyor.
Tır kiralamada ise öncelikle kiralama işleriyle uğraşan ve daha güvenli olan leasing şirketi buluyor ve tek işlik bir kiralama olup olmadığını kontrol ediyor.Eğer tek işlik ise tırı kiralayıp ön ödeme yapıp, taşıdığı mal yerine ulaştıktan sonra tırı geri teslim ediyor ve kalan ücreti leasing firmasına ödüyor.Eğer tek işlik değil ise uzun vadeli bir kiralama yada şirketin sermayesi varsa tırı satın alıyor ve tır yola çıkmadan önce inceleme yapılması için teknik elemana gönderiliyor.
Tırlara Bakım Yap Hazırla Aktivite Şeması
Bu şemada teknik elemanımızı aracı teslim alıyor ve araç yola çıkmadan önce tırın durumunu belirliyor.Eğer tırın durumu kötü ise tırın şirkete ait olup olmadığını kontrol ediyor.Şirkete ait ise, şayet hasarlı parça var ise ve değiştirilmesi gerekiyorsa parçayı değiştiriyor.Eğer tır kiralanmış ise herhangi bir parça değişimi yapmıyor ve normal kontrolü yapıyor.Bakımdan geçen ve kontrol edilen araçları yolculuğa hazırlayıp sürücüye tırı teslim ediyor.
Sistem geliştirilirse örneğin araç takip sistemini dahil edersek müşteriye verilen takip kodu ile müşteri, ister şirketin internet sitesinden isterse web uygulamasından malının nerede olduğunu görebilecek ayrıca sürekli şirketi arayıp bilgi almak zorunda kalmayacak.Ve buda başka lojistik şirketlerine karşı avantaj sağlayacak.Ve bu geliştirme sayesinde sürücünün ne kadar ve nerede mola vereceği belirlenebilir, kontrol edilebilir ve daha verimli şekilde çalışması sağlanabilir.
Üyeler:
Nur Selin DÜLGER
Başlık fazla geniş; daraltılsın. Açıklama da kimin bu sistemi ne için kullandığını özetleyecek iki paragraf olsun.
YanıtlaSil20.01.2016 tarihinde kaydedilen sayfaya göre
YanıtlaSilAra Sınav (blog) değerlendirmesi:
1) Şema için UML tasarım programı kullanılmamış.
2) Kullanım durumu şemasında oklar ancak üst/alt/ek kullanım durumları arasında anlamlıdır. Aktör durum ilişkilerinde oklar anlam taşımaz.
3) "Tamirci" aktörünün TIR kiralama durumuyla ilişkisi anlamsız gözüküyor. "Teknik Eleman" olsa adı, bakım ve ön inceleme gibi adımlardaki rolü nedeniyle ilişkisi olabilir.
4) "Müşteri" aktörü gözükmüyor. Halbuki bu sistemi dışarıdan kullanacağı kesin olan tek aktör o. Yani teknik eleman sistem içindeki bir adım olduğu için belki bir aktör olarak gözükmezdi bile, ama müşteri kesin ayr bir aktördür.
5) Gönderim yapma durumuyla ilişkili bir de "Alıcı" aktörü olmalıydı.
6) Müşteriyle ilişkili bir mal teslim alma kullanım durumu eksik.
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ: 65
Final Ön Değerlendirmesi:
YanıtlaSil1) Ara sınav değerlendirmesindeki yorumlara göre kullanım durumu şemasını yeniden düzenleyin.Kesikli çizgiler ve oklar olmasın.
2) iki aktivite şemasoı daha ekleyin.
3) Mevcut aktivite şeması soldan sağa aksa daha mantıklı olur, ama ayrıntı düzeyi iyi. Bayağı araştırılmış gibi :-) Tek sorun, Müşteri Kaydetme tır kiralama, sürücü kiralama, taşıma talebi alma, mal teslim alma ve nakliyesi gibi kimileri ayrı olması gereken pek çok kullanım durumlarını tek bir aktivitenin adımları gibi gösteriyor. Bunlar ayrılsınlar.