Amacımız şirketimize gelen kişilerin isteklerine uygun yer, ikram çeşitleri, masa düzeni organize etmeye çalışacağız.
Üyeler;
Rahime SİMAV
Gizem METİN
Mekkiye TEKİN
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu şemada Organizasyon Kaydı Yap,Organizasyon Planı Hazırla,Ödeme Yap,Mekan Temini,Araç Temini kullanım durumları bilgisayardan gerçekleştirilir. Organizasyon kayıtlarını bilgisayarda tutarak kayıtların daha güvenilir saklama avantajı sağlar. Organizasyon kayıtlarına bilgisayardan hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabiliriz.
Dekor, mekan, araç seçimlerinde müşteriye bilgisayar üzerinden görsel sunum sağlayarak zaman kazanırız.Organizasyon planı içinde yer alan organizasyon tarihi,organizasyon için özel istekler ve bu organizasyon için temin edilmiş mekan,araç ve dekor bilgilerini veri tabanına kaydettiğimiz için veri kaybı olma olasılığı en aza indirgenir.Bu bilgileri bilgisayar ortamında sakladığımız için ayrıca not tutulmasına gerek yoktur.
Veri tabanında kayıtlı tutulan organizasyon tarihinin dolu olup olmadığını kontrol edip duruma göre organizasyonu farklı tarihe alırız.Gerçekleştirilen organizasyonun ödemesini bilgisayar ortamına kaydettiğimiz için bilgi kaybı olmaz.Bu sistemi tasarlarken bilgisayar,veritabanı ve internetin bize sağladığı avantajlar, verilerin güvenli bir ortama kaydedilmesini sağlamak, organizasyonda kullanılarak dekor seçeneklerinin arttırılması ve verilerin güvenilirliği sağlanır.
Bilgisayarla yapılacak işe benzemiyor pek; hadi hayırlısı.
YanıtlaSilProjenizin uyarlama aşamasında, yer seçimini, yemek ve ikram tercihlerini ve eğlence aktivitelerini web sayfasındaki veya örnek albümlerdeki resimlerden seçme imkanı olacak. Galiba sizin kulanım durumlarınız mecburen az olacak, çünkü bir müşteri i.in yapılabilecek her şey zaten bir talep geldiğinde yapılacak. Bunlar tek başlarına kullanım durumları değil de bir kullanım durumunun adımları. Yani kullanım durumu şemanızdan çok aktivite şemalarınız yüklü olacak.
YanıtlaSilAra Sınav (blog) değerlendirmesi:
YanıtlaSil1) Kullanım durumu şemasının önerilen programlardan biriyle tasarlanması daha iyi olurdu.
2) Kullanım durumu şemasında "Müşteri" diye de bir aktör olmalıydı.
3) Organizasyon planlaması ve sonuçlandırılmasıyla ilgili kullanım durumları bu eksik aktörle ilişkilendirilmeliydi.
4) Planlama demişken, "Planlama yap" gibi bir kullanım durumu veya planlamayla ilgili başka kullanım durumları yok.
5) Aşçılar, garsonlar, orkestra, dansöz, vb. gibi elemanlar sanırsam geçici oldukları için sistem için dış aktörler olarak eklenmelilerdi. Bunlar da görevlendirmelerden haberdar edileceklerine göre, eleman temini gibi durumlarda bilgilendiriliyor olmalılardı.
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ: 70
Final değerlendirmesinden önce öneriler:
1) Kullanım durumu şemasını yeniden düzenleyin, ama bu düzenlemeleriniz hali hazırda kafamda belirlenmiş olan ara sınav ortalamasını değiştirmeyecek.
2) En az üç adet aktivite şeması olmalı.
3) Planlama kullanım durumunun aktivasyon şeması müşteriye paketlerden seçim yapma, özel isteklerini alma gibi adımlar içermeli.
Bunlara dikkat ederek düzenlemeler yapın.
Final ön değerlendirmesi:
YanıtlaSil1) Sanki vpp uzantılı UML tasarım dosyası doğrudan sayfaya konmuş. Ya da resim kopyaları fazla küük. Resimler normal bir html sayfasındaki gibi, bir rapor formatını bozmayacak şekilde açıklamalar aralarına konmalıydı.
3) Üç aktivite şeması olduğundan emin olun.
4) Mevcut aktivite şemalarında araç ve mekan temini gibi ayrık kullanım durumları adımlar gibi gözüküyor. Bunlar asıl etkinliğin organizasyonu sırasında adımlar gibi gözükebilir, ama o zaman birer alt kullanım durumudurlar. Kullanım durumu şemasında da bu ilişki belli edilmeli.