Bu UML yazılım modelleme örneğimizde Pansiyon Müşteri Takip Sistemi yapacağız. Pansiyona gelen müşterilerin bilgilerini alıp kayıt eden, odaların müsaitlik durumuna göre tercihlerine en uygun odaya yerleştiren bir modelleme yapacağız.Ve sonrasında her geçen gece ardından müşteri hesabına günlük ücreti ekleyen ve alınan ek hizmetlerinde bu ücrete eklendiği bir hesap oluşturan pansiyon müşteri takip sistemi oluşturacağız.
Potansiyel Müşteri Bilgilerini Al
Pansiyona gelen müşterileri ilk olarak veritabanına daha önceden kayıt edilmiş olan etkinlikler, fiyat ve odalar hakkında bilgiler sunulur. Daha sonra müşterinin kimlik bilgileri; sistem tarafından belediye, zabıta ve turizm bakanlığına gönderilir.İlgili kurumlardan gelen geri dönüşlerde, müşterinin konaklamasında herhangi bir sakınca yoksa rezervasyon işlemine geçilir.
Avantaj;
Müşterinin daha güvenli bir pansiyonda kalmasını sağlamak.
Müşteri Rezervasyon
Müşteri bilgileri veritabanında sorgulanır sistemde daha önce kaydı yoksa yeni kayıt oluşturulur. Kaydı varsa rezervasyon kaydı açılır.
Avantaj;
Bu bilgiler online bir veritabanına kayıt edilir. Böylece müşteri dilediği zaman pansiyonun mobil uygulamasını kullanarak hesap takibi kolaylıkla yapabilir
Odaya Yerleştir
Veritabanından boş odalar sorgulatılarak müşteriye oda ve oda konum bilgileri sunulur. Eğer boş odalardan müşterinin istediği herhangi bir oda varsa o odaya yerleştirilir.Eğer istediği bir oda yoksa rastgele bir odaya yerleştirilir.
Avantaj;
Müşterinin oda seçim hakkı olur.
Etkinlik Planlama ve Müşterinin Özel İsteklerini Alma
Veritabanında kayıtlı olan etkinlik bilgileri müşteriye sunulur. Müşteri etkinliğe katılmak isterse ilgili etkinliğe kaydı yapılır ve hesabına etkinlik ücreti eklenir, katılmak istemez ise yapılmasını istediği herhangi bir etkinlik var mı? Diye sorulur, var ise etkinlik planlayıcısına özel isteği bildirilir.
Müşteriye konaklamayla ilgili özel istekleri var mı? Diye sorulur, var ise gerekli çalışanlara iletilir.
Müşteriye konaklamayla ilgili özel istekleri var mı? Diye sorulur, var ise gerekli çalışanlara iletilir.
Avantaj;
Müşteri dilediği zaman otel mobil uygulamasından veya web sitesinden etkinliklerin takibini yapabilir. Etkinlik isteklerini, konaklama isteklerini, pansiyon hakkında görüş öneri ve şikayetlerini kolaylıkla ilgili personele iletebilir.
13-701-009 Emre Nazlı
13-701-038 Yusuf Akbaş
13-701-021 Coşkun Aslan
Mülakatta bu ücretlendirme kısmı ile ilgili kullanım durumları gördüğümü hatırlamıyorum. Tercihlere göre oda seçimi ve etkinlik planlama ve bunlara göre ücretlendirme projenizin önemli kısımlarıydı bence. Bunlara ağırlık verin.
YanıtlaSilAra Sınav (blog) değerlendirmesi:
YanıtlaSil1) "Müşteri" aktörü rezervasyon, odaya yerleştirme ve etkinlik kullanım durumlarıyla da ilişkilendirilmeliydi. Bütün bu işler kimin için yapılıyor sorusunu sorsaydınız kendinize, bunu görürdünüz.
2) Kanımca böyle bir sistem bir aile pansiyonu gibi küçük bir işletme için fazla kapsamlı. Aslında sistem tüm pansiyonların abonelikle kullanacağı bir sistem olmalı. Aile lokanlatalarının yemekspeti.com'a kaydolup yararlanması gibi düşünüyorum bunu. O yüzden, örneğin etkinlikler kullanımı potansiyel müşteriyi de ilgilendirmeli. Herhangi bir pansiyona gitmeden de orada neler olup bittiğini görebilmeli bir müstakbel kiracı.
3) Eğer aboneliğe dayalı, ülke çapında hatta dünya çapında bir sistem kurulursa, onun da müşterilerden görüş ve not (feedback) alan bir kullanım durumu almalı ki potansiyel müşteriler de bunları inceleyip ona göre rezervasyon kararı alabilsin.
Bu küçük eksikler dışında oldukça iyi düşünülmüş.
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ: 90
Final değerlendirmesinden önce öneriler:
1) Kullanım durumu şemasını yeniden düzenleyin, ama bu düzenlemeleriniz hali hazırda kafamda belirlenmiş olan ara sınav ortalamasını değiştirmeyecek.
2) En az üç adet aktivite şeması olmalı.
3) paylaşılan aktivite şemasının hangi kullanım durumuna ait olduğu belli edilmemiş.Bu ve başka aktivite şemalarında hangi kullanım durumuna ait oldukları belki birer başlıkla belli edilmeli.
4) Özel isteklere göre haberdar edilecek elemanlar için adımlar ayrılmalıydı. Şimdiki durumda tek bir adımda paketlenmiş hepsi. Belki bu bir alt kullanım durumuna havale eden bir bağlantı olmalıydı. Çünkü ayrıntılar kayboluyor.
5) Zaten bu kullanım durumunun da rezervasyon, odaya yerleştirme ve hatta özel istekler alma gibi birden fazla kullanım durumuyla ilgili olduğu anlaşılıyor. O yüzden çok da iyi düşünülmemiş.